Čajové plantáže Cameron Highlands

Napsala Evča v srpnu 2016

Výšlap na Gunung Brinchang a čajová továrna Boh Factory

Po návštěvě Sarawaku a Sabahu jsme se vydali s naší známou AirAsia zpět na poloostrov. Poslední zastávkou byla Cameronská vysočina. Jde o velmi známé místo, i přesto nás počet turistů trochu zaskočil, neboť na Borneu jich bylo minimum. Ubytovali jsme se v hostelu Twin Pines za 15 MYR/os/noc. Jednalo se o podkrovní pokoj, kde byla jen matrace, ale nic víc v podstatě nepotřebujeme.

V Cameron Highlands je velké množství cestovních kanceláří, které nabízejí různé výlety, ale raději jsme to první den zkusili po svých a stopovali jsme. Máme na to asi talent nebo co, zastavil nám zase taxík. Za 12 ringgitů nás hodil na začátek treku 1 a my vyšli na horu Gunung Brinchang. Výstup přes hustou džungli zpestřuje pár viewpointů a osobně se nám moc líbil, jen ten vrcholek s oplocenou budovou a malou vyhlídkou trochu kazil dojem. Přes Mosy Forest jsme sešli dolů do motýlí zahrady, do čajové továrny Boh Factory a do nákupního centra se spoustou venkovních stánků.

Cameron Highlands - čajové plantáže

Výlet za raflézií - květinou s největším květem na světě

Plantáže jsou opravdu něco nádherného. Druhý den jsme využili služeb jedné z cestovních kanceláří a vyrazili na výlet za raflézií – když už jsme tady, tak se vším všudy. Raflézie sice nebyla úplně fit, neboť už kvetla 6. den, ale i tak jsme rádi, že jsme ji viděli. Jinak vás nechci strašit, ale komu se dělá špatně, vemte si s sebou na cestu kinedryl. Dobrou hodinu se do Cameronské vysočiny jede pouze serpentýnami a když k tomu připočtete spolucestující vydávající podezřelé dávící zvuky, lehce se obrátí žaludek i vám.

Cameron Highlands - výlet za raflézií

Po Cameron Highlands se vracíme zpátky do Kuala Lumpur, kde zakončíme naše dobrodružství návštěvou Národní mešity, touláním se po městě a rozloučíme se s kulinářskými dobrotami na večrních trzích. (Více o Kuala Lumpur se dočtete v prvním článku cestopisu.)